Bilder...

2010-06-22 @ 17:53:21
Ni kan se några bilder från 1 meters klassen om ni kopierar denna länk:

http://picasaweb.google.com/EquestFoto/20100620SalaortensRF100#5485593691186273778

Bläddra till höger så är jag & Bellton med på fem bilder.

Om ni undrar varför jag sitter så snett på sista bilden är det för att det är i omhoppningen, så skulle svänga snabbt till vänster efter hindret.. :)

Det var i denna klassen som jag fick rosett! :D

Schitzofren häst...

2010-06-21 @ 22:26:50
I söndags så var det tävling för mig och Bellton igen! Denna gång skulle vi till Sala. Åh jag kan säga så här... dagen började inte så bra! Undecided Jag hade låtit Bellton stå inne för att det var mörka moln på himlen kvällen innan och jag inte ville att han skulle bli blöt o kall. Classic stod oxå inne, men i andra delen av stallet.
Åh när jag kom på söndagsmorgonen höll han bokstavligen på att riva stallet, stod o stegrade sig o var helt toookig!!
Väl framme på tävlingsplatsen så var det kaos på framridningen... Det gick helt okej o rida fram i skritt o trav, men när jag skulle galoppera så slog det slint i huvudet på Bellton... Yell Åh han bara studsade på stället... Kunde inte ens gallopera!!!
Så det var nära att vi ställde in honom i transporten för att åka hem... men jag tänkte att prova hoppa kan vi ju ialf göra, det är ju bara o gå ut om han fortsätter att dumma sig!! Men väl inne på banan så fick vi till galoppen, o inte vilken galopp som helst... Utan racer-galoppen!! Jag lovar, det gick i 300 km/h... Åh han hoppade högt över hindrerna.. så ont någonstans hade han ialf inte!! Tongue out Tyvärr fick vi en rivning...

I andra klassen var han näst intill lika dum på framridningen, men liiiite bättre ialf, kunde galoppa lite granna! Åh inne på banan kändes han jätte fin! Åh vi gick nolla i grunden o sen fick vi en rivning i omhoppningen! Men det resulterade i en placering!! Laughing Okej vi tog sista placerings platsen.. men med tänke på omständigheterna så är jag riktigt nöjd!!!

Kommer komma bilder från tävlingen så småningom, håll utkik!



Bellton är verkligen schitzofren... Tongue out
Han har tre personligheter på tävlingsbanan!!

Nr 1 - Helt dum i huvudet på framhoppning, stressad o krånglig. Det är ofta framhoppningen inte går så bra...

Nr 2 - Väl inne på tävlingsbanan är han i sitt esse och han hoppar som aldrig förr!!

Nr 3 - Mellan klasserna står han lugnt o stilla o tittar på alla andra hästar och äter lite gräs...




Idag finns det ingen återvändo... För idag har jag anmält mig & Bellton till vår premiärtävling i fälttävlan!! Laughing
Den 4e juli är det dags!!
Jag är egentligen inte ett dugg nervös för själva terrängmomentet.. men dressyren!! Speciellt eftersom han har böjrat krångla igen i vänster galoppen! Suck!

Men jag längtar!! Innan tävlingen ska vi hinna med en terrängträning på Baståsen nästa måndag!! Det känns skönt! Laughing

Konstig vecka...

2010-06-18 @ 19:47:46
Denna vecka har bara försvunnit... Fast det kan nog bero på att jag försökt att glömma vissa händelser!!

Det är inge roligt när man blir orättvis behandlad, misstrodd och missförstådd... Men så har jag kännt denna vecka!! :( När man verkligen kämpar och gör sitt bästa, o faktiskt har gjort resultat... Åh så får man bara skit tillbaka!? Är det så det ska vara? Näää, det ska det faktiskt inte...
Men jag har tagit ett beslut att det är dags att göra något åt saken!! Åh ser fram emot nästa vecka då det kan ske grejer!!! :)

Kryptiskt.. I know! Men känner att jag inte riktigt kan skriva vad jag tycker o känner här... Kanske är det för att jag inte är en van bloggare?!? Läser man andras bloggar står det ju verkligen vad som helst!! Så det kanske är jag som tänker för mkt?!? Men men...

Nu är det iallfall helg!! :D Underbart.. åh jag ska inte tänka så mycket på den gångna veckan!! Utan istället fokusera på det roliga! :)
Just nu sitter jag o väntar på Malin HH o Fia som ska komma hit o äta o dricka lite vin.. Kan mycket väl vara så att vi kanske går ner på stan och tar ett glas vin oxå!! ;)

Imorgon så fyller Hannes ett år!! Shit va tiden går... Jag tyckte han föddes alldeles nyss!! Åh stackars Annica har panik över att hon snart ska börja jobba...

Sen på söndag är det dags för hopptävling igen! Denna gång i Sala. Ska bli kul, åh jag hoppas på att komma hem med rosett denna gång! :)

Åh nästa vecka är det kortvecka! Me like... känns som det är evigheter kvar till semestern som jag sååå behöver!! FEM veckor, eller vänta nu nästa vecka är det ju bara fyra!!! :D

HA EN TREVLIG HELG! =)

En hektisk men rolig lördag!

2010-06-13 @ 16:47:16
Lördagen började med att klockan ringde redan klockan sju på morgonen, gäsp.. Men det var rellativt smärtfritt att gå upp när man ska iväg och tävla!! ;)

Idag var det nämligen dax för årets premiärtävling för mig och Bellton!! :) Det var nio månader sen vi tävlade sist... Åh jag har längtat efter att komma ut på tävlingsbanorna igen.. Åh idag var det alltså dax!! :D

När jag kom ut till stallet så sov gubbarna...



Sötaste gubbarna!! :)

Sen bar det iväg till Enköpingsfältrittklubb!!

Första klassen var 95 cm och Bellton kändes super fin och vi bara flöt runt hela banan!!! Dock rev vi sista hindret.. så himla typiskt när han kändes så fin!!! :(

I andra klassen, 1m, så började med att jag fick en black out o höll på att rida mot fel hinder.. men i sista sekund så kom jag på mig själv o hann o svänga om o ta rätt hinder!! ;)
Sen så fick vi inte riktigt in samma rytm som vi hade i första klassen och vi fick två nedslag..







Men jag är ändå suuuuper nöjd med dagens tävling!! :) För att han kändes såå mycket finare än vad han har gjort på väldigt länge!! :) Åh nästa söndag är det pay back time... För då ska vi tävla i Sala! :)

Fler bilder finns här:
http://www.pixbox.se/alb_show_id1187879_page0.html



Sen när tävling var slut och vi hade satt oss i bilen... Så kollade jag på klockan för första gången under hela dagen. Åh upptäckte att klockan var tre! Klockan fem skulle ett gäng tjejer komma hem till mig! Åh det såg ut som ett bombnedslag hemma...

Jag var hemma 16.15... Men jag hann både städa, duscha o äta lite innan tjejerna dök upp! Men stressigt blev det!! :P

Kvällen till ära så skulle vi ut till Elba på White night!! :)



Jag och Carro hemma hos mig! :)



Jossans klänning blev lite skrynklig.... Men det var lätt fixat!! haha.. ;)



Hela gänget samlat!! :D Ni är grymma tjejer!! :)



På båten på väg ut mot Elba var det raj raj!! ;)



Jag o Malin bråkade om flytvästen... Man vet ju inte med en båt som är byggd på 1800-talet!!



Väl ute på Elba åt vi en super mumsig somrig grillbuffe!! :)



In i dimman, ut i regnet...



Jag fick ialf en puss under kvällen!! Haha.. ;)



Jag och sötaste Beatrice!!!

Kvällen var en underbart vit kväll!!! Trots att solen lös med sin frånvaro, och att det regnade... så var det himla kul att åka ut till Elba!! Åh jag tror att det kommer bli fler tripper dit ut under sommaren!! :)

TACK för en grym kväll tjejer!! :D




I skrivandets stund så är det söndag eftermiddag, och jag ska ta stålhingsten ut till stallet...
Men först måste jag tacka mamma för den underbart goda rabarbersaften jag sitter och dricker!! :D

Fälttävlansträning i Strömsholm! :D

2010-06-12 @ 07:40:37
Jag har ju bestämt mig för att jag och Bellton äntligen ska debutera fälttävlan i år!! Laughing Så då måste vi ju sätta fart att träna.. För tävlingen är i Baståsen den 4 juli, så det är ju inte så långt kvar!! Åh vi har ju inte tränat fälttävlan på 2 år! Okej att vi har hoppat lite i vår terrängbana, men det är ju inte samma sak!

Iallafall hittade jag en träning på Strömsholm för Lena Bredberg , som jag har tränat för 2 ggr förut. Hon är B tränare i fälttävlan och kommer från Sthlm. Hon är verkligen jätte bra och hon förstår sig på hetsbullen Bellton! Tongue out

Så i tisdags åkte vi till Strömsholm! Åh efter denna träning så kan jag meddela att ALLA andra fälttävlansträningar jag har varit på har varit värsta barnleken i jämförelse med denna!! Vi hoppade alla möjliga konstiga hinder.. Vad sägs om studs ner i vattengraven, hus, 1m hög stock, en jätte rundel på 1.10??? Åh vi körde banor hela tiden!!

Bellton skötte sig super!!! Det var bara piloten som ibland blev lite skrajsen o tvekade nångång så att Bellton fick chansen att smita förbi... Men allt som allt så var han super duktig!! Åh jag är nöjd både med hans o min insats!! Laughing

Fast jag måste erkänna att det är med lite skräck-blandad-förtjusning man hoppar ibland!! Tongue out Fast det var verkligen en självförtroende kick!!! Nu kan inget stoppa oss..
Åh årets premiärtävling som är imorgon känns lätt som en plätt i jämförelse med tisdagens träning!!! Smile



Hopp över stock och sten!!



Plask!
Jag vet inte vem som tycker det är roligast att hoppa terräng...
Jag eller Bellton?? :)



Mera plask! :D





Hopp över en meters hög o bred stock!!



Gult hus...



Rött hus!



Studs ner i vattnet..



Åsa och Victor och Annika (som äger Bellton).



Två sekunder tidigare höll jag på att dopp!!! :P Därav mitt stooora leende och att tyglarna bara hänger!!
Men jag slapp bada... :D



Hoppar stock åt andra hållet!



Upp från vattnet!!



Efter dagens träningspass var både jag och hästen nöjda med våra insatser!!! :)



Puss på min älskling!!

Åh sist en liten bild på snyggingen när han posar!! ;)



Det finns en massa fler bilder om ni klickar på denna länk:
http://www.pixbox.se/alb_show_id1187542_page0.html

Dock är de i väldig konstig ordning.. Pga att vi hade två kameror med oss så blev det så.. Först kommer korten med min kamera som Åsa och Becka har tagit, o sen kommer bilderna som Emma tog!!

Tack för alla kort tjejer!! :)
Åh TACK Annika för att du alltid ställer upp!! :D

Bio med tjejerna!!

2010-06-10 @ 09:17:43

Igår var vi 13 st (!!) snygga tjejer som träffades för att gå på bio!!! :D

Sex in the city visades!! Åh kan meddela att denna film var minst lika bra som ettan!! En riktigt må-bra-tjejfilm!!!



Jag rekommenderar verkligen alla tjejer att se!!! :)



Några citat från tjejerna genom tiderna:

Carrie:
Maybe some women aren't meant to be tamed.
Maybe they just need to run free til they find someone just as wild to run with them.

Samantha:
I'm trysexuell, i'll try everything once!

Carrie:
I like to have my money where I can see them - In the closet

Samantha när Carrie berättar att hon är otrogen mot Ian med Mr Big:
Carrie: Aren't you going to judge me ?
Samantha: Not my style honey.

Sam om blowjobs:
They don't call it a job for nothing!


Absofuckinglutely!!! :)


PS. Jag ska lägga upp bilder mm ang fälttävlansträningen snart...

En super härlig helg hos mamsen!

2010-06-06 @ 22:54:48
I lördags morse åkte jag till mamma i Kolmården!!



Åh det har varit en jätte lugn o skön helg... Med solning, lite mat, solning, bästa mamman kom ut med ett glas rosé, lite mer solning, grillning, film, sovning, solning, glass på bryggan, mammas hemlagade köttbullar, jordubbbar... Underbar helg!! :D Precis vad jag behövde!!

Hann med o fota lite granna oxå!!! : )







Åh de coolaste bilderna!! :)





Sen blidde det en glass på bryggan! :D



Mamsen!




Jag!



Utsikten från bryggan!! :)
Så himla härligt att sommaren äntligen har kommit!!
Det var tom några som badade från bryggan.. men det lät som det var väldigt kallt! :)
Så jag väntar nog ett tag till med premiärdoppet!! :P


Mera sol åt folket!! :D


Men nu är jag alltså hemma i soffan igen, åh imorgon är det måndag morgon igen...
Shit va helgerna bara springer förbi.. tur att det är helge snart igen!! ;)

Goodnight!

En riktigt härlig sommarkväll!!

2010-06-03 @ 09:50:48

Nu känns det som om sommarn verkligen är här!!! UNDERBART!!! :D

Igår hade vi kubb kväll med jobbet!! 40 stycken härliga LF medarbetare samlades i Vasaparken!!
Ganska snabbt fick vi även sällskap av en pikebuss, sen kom en vanlig polisbil o sist men inte minst (eller jo det var han ju faktiskt!! :)) så kom en mc polis!! Haha... Vi LFare är ju kända för att vara stökiga... Öhh.. eller oxå inte!!
Men de stod o kollade på vårt kubb spel o såg till att vi inte drack någon alkohol... Vilket vi så klart inte hade planerat heller!! ;)

Sen gick vi upp till jobbets terrass och hade picknick!! Vilket uuunderbart väder, satt ute till kl tio, o hade bara en jätte tunn kofta o frös inte ett dugg!! Det är så det ska vara! 

                            Älskar sommaren och värmen!! <3

Kanske ska tillägga att mitt kubb lag så klart vann turneringen!!! I´m in a flow!! :D Pokalerna bara trillar in... Hehe..

Ikväll är det tårtkalas i stallet! Lilla Emelie har rasat av så då är det ju klassiskt att man måste bjuda på tårta!! :D

Ha en underbar dag i solen alla människor!!! =)

Underbar känsla!

2010-06-01 @ 22:50:38
Igår hade jag dressyrträning för Fia och idag hade jag hoppträning för Ola!!
Åh jag fick bara rosor från bägge tränarna!! Känns HELT UNDERBART!!! Speciellt efter denna suuuuper jobbiga vår!!

Fia tyckte han såg jätte lugn o fin ut, o jämnare än vad hon sett honom på länge!! :) Känns underbart att höra!!

Åh Ola tyckte oxå att det såg jätte bra ut, o att det nu syns det att det är jag som tagit över kontrollen igen och att han är mkt lugnare!! =) Vi hoppade bana o nu bara "flyter" vi på runt hela banan.. Inga luftsprång, inga stopp, ingen dragkamp.. utan bara ett härligt lugnt flyt!! :)

Så nu är vi verkligen redo för nya utmaningar igen!! :D

Vi börjar med fälttävlansträning nästa tisdag och sen nästa lördag så kommer första hopptävlingen för i år!


Vi är på G nu!! :)