Dax för ett nytt inlägg kanske??

2010-09-17 @ 17:40:31
Time flies... åh jag är sämst på att blogga... Var ju så himla duktig i början.. men nu har jag helt tappat stinget!!

Men ialf så har det hänt en massa sen sist...

Jag har tävlat på hemmatävlingen på Rocklunda för en vecka sedan! Åh som vanligt när det är hemmatävlingar så är det i stort sett alltid nåt problem... Antingen så är jag dålig, Bellton har ont i ryggen eller så har jag varit bortrest!!

Men denna gång så verkade allt okej.. ända tills i torsdags kväll! Då jag började få jätte ont i bihålorna o va toookförkyld!! Undecided

Så i fredags kväll bestämde jag mig för att göra en klassändring i sista minuten! Vi skulle egentligen ha hoppat 1m och 1.10, men det var över 100 startande mellan de klasserna och jag kände att jag inte skulle orka vänta så länge... Var helt slut! Frown

Så istället hoppade jag 0.95 och 1m!

I 95 cm så fick vi ett nedslag på andra hindret!! Sååå irreterande! För det var verkligen en super lätt bana! Men vi kom helt fel o Bellton hoppade in i hindret o rev med frambenen!

vantan.jpg

Jag & Emma väntar mellan klasserna...


Men sen i 1 m så fick vi revansch!! Tongue out
Jag var helt slut mellan klasserna, och ju längre tiden gick dessto mer ont i huvudet fick jag! Frown När jag skulle rida fram till 1m så bara dunkade det i bihålorna när jag red lätt!! Säkert inte det smartaste att tävla i detta tillstånd, men det var ju hemmatävling = den roligaste tävlingen på året! Så vad gör man inte... Wink

tvling_rocklunda_hopp.jpg


Iallafall så kändes han hur fin som helst o vi gick nolla i grunden o sen i omhoppningen så körde jag stenhårt!! Korta, snäva vägar och fullt ös i galoppen! Åh kom i mål på en andra plats!! Som sen slutade på en tredje plats av ca 75 startande!! Laughing

img_1198.jpg
Prisutdelning!!

Det känns verkligen heeelt underbart!! :) Vi har ju hoppat på Rocklundas Pay & jump två onsdagar i rad, och bägge gångerna har vi hoppat 1m och 1.10 och vi har haft ett pet i vardera klass... Så jag började fundera på vad som var fel!? Men nu kändes allt helt hundra!! Smile Så nu känns det som vi är på G igen!


Sen är röstningen av årets hästbild på Equipage avslutad!! Smile

Deras server kraschade pga att det var så många som röstade i sista sekund, så det har tydligen tagit tid att komma fram till resultatet.. men nu är det avgjort alltså!

Åh... Jag & Bellton vann med 92 röster!!! Laughing Totalt kom det in 9 222 röster!

equipage_bild.jpg


TACK ALLA NI SOM RÖSTADE!! Smile
Åh ett speciellt TACK till Jossan, you know why!! Tongue out



Det händer även en hel del andra grejer i mitt liv just nu... Men de är väldigt hemliga!! Så jag återkommer med dem nästa gång jag bloggar!!
Åh jag lovar att det inte ska ta lika lång tid till nästa gång!! Tongue out


Trevlig helg allihopa!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback