Hoppträning!

2010-05-25 @ 22:04:23
Som jag skrivit tidigare så har jag haft lite problem med Bellton! Men nu har ju börjat gå bättre så idag så skulle vi hoppträna!! :) Se hur domen var, för jag har knappt hoppat de sista veckorna...

Jag har ju även äntligen hittat ett nytt bett till honom!!! :) Ett kulbett, åh han funkar helt suuuper på det i dressyren! Men nu på hoppträningen ville jag inte hoppa på det eftersom att jag aldrig hade hoppat på det... men tog med mig det ifall att?! Åh han var skitdryg o jätte tung i munnen på det vanliga siliconbettet, så jag bytte till kulbettet! Åh vilken skillnad, hade ingenting i handen!! :)

Åh pga allt regn som kommit ner idag så skulle vi hoppa inne. Åh kan säga dagens träning var den bästa hoppträningen i år! Känns sååå skönt!! Fick beröm av Ola att jag ändå har jobbat så mkt, han har varit helt chockad de andra två ggrna vi har tränat i år...
Vi är ju fortfarande lååångt ifrån samma form som vi var i höstas... men det närmar sig!! :D

Så att nu ska jag anmäla mig till årets premiärtävling, först blir det Enköping den 12e juni och Sala den 20e. Åh så är målet att debutera fälttävlan i Baståsen den 4e juli!! :D

En annan sak som var lite kul med kvällens träning var att Lena, Belltons kiropraktor, var där. Åh hon sa att hon tyckte att han var jätte fin o att han var en jäkel på att hoppa!! ;)



Kort fr i höstas i Lurbo, 1 m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback