SEMESTER!!!

2010-07-24 @ 19:21:19
Japp nu har jag semester!! Det man går runt o längtar efter under hela året... Började semstern som sagt med att vara krasslig, men som tur var så gick det snabbt över!!

Men när jag väl får semester så försvinner både solen och värmen.. Min vanliga otur??!?
Just nu hör jag regnet knastra mot fönstret och det är ca 18 grader! Japp den svenska sommaren har hittat tillbaks och det tropiska värmen är ett minne blott! Typiskt!!
Men som tur var.... om en vecka vid den här tiden sitter jag på en uteservering i Kroatien och äter god mat och dricker en kall öl!!! :D




Det har hänt mycket sen jag skrev sist... Ska försöka sammanfatta lite granna!



Förra lördagen hade Johanna sin årliga grillfest!! :) Åh i år hade hon tajmat den väl.. för det hade inte regnat på över en månad och så kommer det ösregn just den lördagen som Johanna bokade in redan i maj!
Men jag lyckades låna ett partytält från Annika och även om det regnade så var det riktigt varmt ute! Så festen blev väldigt lyckad ändå!! :)

Här kommer lite bilder!!



Värdinnan fixar drinkar! Det började med en caipirinha! Mumsigt värre!



Jag och Annica i det härliga vädret!!



Men sen kom regnet, så då var vi tvugna att sätta upp väggarna... Medans Johanna grillar i bakgrunden!



Annica & Malin i myshörnan!! :)



Nästa drinkar var:
Annica har en strawberry daiquiri och jag har en rosa pantern!
Båda var verkligen super goda!! :D



Jag & Veronica surplar för fullt!! :P



Sen åkte vi ner till Circus!!!



Åh där träffade vi på Brads & Ewe!! :)



Sen avslutades kvällen på Blue moon! På Annicas begäran!! haha.. ;)

En riktigt trevlig kväll!! :) Åh tack Johanna för den goda maten och de härliga drinkarna!!



I tisdags så åkte jag och Bellton till Ramnäs!! Vi skulle ut på långtur med två goa kollegor!! :)
Vi har pratat hur länge som helst om att jag och Ulle skulle ta med oss våra hästar och ta en långtur i skogarna runt Ramnäs.. Åh nu har det äntligen blivit av!!



Anna-Karin på Nicole och sen Ulle på Remina!



Det var verkligen jätte mysiga skogsvägar!!
Åh som vanligt så tar Bellton täten!! :)



I onsdags så var det födelsekalas för lilla Frida! Hon har hunnit blivit 2 år, stora tjejen!
Tyvärr så har jag inget kort på stora tjejen... :( Men hon lekte mest inne så det blev aldrig att jag tog kort...



Här är mamma Maria i bakgrunden ialf! :)

Däremot så fick jag Hannes in action i sandlådan!! Haha.. Mamma Annica har aldrig låtit honom leka i sandlådan för hon tycker att han blir så skitig.. haha! Men när jag "tog hand" om honom så lät jag honom gå dit!! ;)



I början så var han ganska lugn och tyckte bara att det var roligt...



Men sen efter en stund så tyckte han att man måste ju provsmaka lite granna!!! :P



Åh det var inge vidare... haha..



Försöker blåsa ut all sand i munnen!! Sötnos!



Sen hittade även Victor till sandlådan!! :)



Sen på onsdagskvällen så åkte jag och Annica ner till Kajens för lite pizza!!



Mumsigt värre!! :D




Efter att ha svullat upp pizzan åkte vi hem till mig o kollade på film!! :)

Ett perfekt avslut på en helt vanlig onsdag när man har semester! :D



Nu är det lördag... Åh snart har första semesterveckan gått!!
Sååå underbart att vara ledig!! :)

NU ska jag äta kräftor... blev såå himla sugen på det idag så jag kilade ner till hemköp och köpte!
Så nu ska jag smaska!! :)
Sen ska jag nog ner på stan o träfffa Jossan o ta et glas vin på någon uteservering (om vädret tillåter dvs annars blir det väl inomhus!?).

Ha en skön allihopa! :)

Kramar...



Kommentarer

Postat av: Jossan

Ja du, ngt vidare utesittarväder blev det ju inte ;)



Men bättre lycka nästa gång kanske? Känns skumt att vi hade tropisk värme för ngn vecka sedan. Nu känns det nästan som höst igen..? Nog tycker jag att solen kunde bjussa oss på lite värme ett par dagar till..



Snart, snart, mycket snart får jag beskedet som jag nervöst väntar på...:S Håll tummarna i Kroatien!! När du kommer hem igen, då vet vi!

2010-07-25 @ 22:06:04
URL: http://himmelskadrommar.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback