En het men rolig dag!!

2010-07-04 @ 21:47:47

Idag var det fälttävlans premiär för mig och Bellton på Baståsen!! Laughing



Åh dagen till ära så lös solen! Cool Dock lös den lite väl mycket!! Det var säkert närmare 30 grader!! Så det blev svettigt värre!! Men hellre stekande sol än ösregn!



Först började vi med dressyren! Åh han kändes faktiskt jätte fin! Vi har ju haft super problem med galoppen, men nu satt den, även om vänstergaloppen var lite het!
Men jag har aldrig någonsin tävlat dressyr, så detta var mitt första dressyrprogram i min ridkarriär!! Så att jag är jätte nöjd!! Smile I protokollet hade domaren skrivit "En kalas fin häst" och i helhetsintrycket så fick Bellton en 8:a! Han är ju helt underbar!! Sen stod det även att jag akulle tänka på blicken och handen och se till att han inte går ifrån mig! Men att när Bellton blir starkare så skulle det bli bra!!
Så jag är helnöjd!! Smile


Efter dressyren har man en halvtimme på sig innan man ska vara inne på hoppbanan! Så det var bara att skynda sig till transporten och byta sadel mm.
Dock lyckades vi riva första hindret!! Frown Han var inte riktigt med, o jag red nog inte tillräckligt, så det var mitt fel! Men sen hoppade vi runt banan felfritt!!

Men om det är någon tröst så var det faktiskt inte alls många som gick hel nolla.

hoppning.jpg

Sen var det lite lunchpaus!
vilostund.jpg

Åh vilostund i hettan!!

Jag hade med mig en hel fan-club!! Den bestod av Emma, Elin, Åse, Jossan och Annika, och min jobbarkompis Anna-Karin. Även pappa dök upp på eftermiddagen!
TACK för all hjälp tjejer!! Laughing

På eftermiddagen var det dax för det vi alla väntat på, terrängmomentet!!

framridning_terrangen.jpg
Framridningen inför terrängmomentet!

Bellton kändes jätte fin!! <3 Men vi fick faktiskt två stopp!! Frown
Det första stoppet var på en rulle, och sen bakom den så var det en brant nedförsbacke!! Åh vi har aldrig hoppat nåt i nedförsbacke förut... Så Bellton blev nog lite osäker på vad som var bakom hindret, samtidigt som jag också tyckte det var lite småläskigt.. så då stannade han! Men sen andra gången, när vi båda visste var det var så hoppade han det kanon! Så nu kan vi det! Tongue out Andra stoppet var mitt fel! Vi kom i full fart o jag skulle sakta ner o så blev han lite böjd o var nog inte beredd på hindret o sprang på sidan.. attans!!



upphopp.jpg

Pga att jag fick 2 stopp så fick jag ösa järnet mellan hindrerna!! Åh Bellton var inte sen att hänga på... Finns det nåt han älskar så är det att galopper i full fart över ängarna!! Laughing




Men som sagt var, allt som allt så kändes rundan kanon!! Han bara flög fram!!! Laughing
Åh med tanke på att vi bara har tränat 2 st terrängträningar på 2 år, så ska vi vara riktigt nöjda!!
Vi har ju heller aldrig hoppat så många hinder i en följd någongång! Nu var det 18 hinder på en bana som var 1800 m lång!!

Faktum är att jag är jätte nöjd med både min och Belltons prestationer! Även om det alltid kan gå bättre!! Men nu har vi avklarat premiären och vi kommer komma ut på fler fälttävlans tävllingar framöver! Om inte i år, så garanterat nästa år!! Wink

 


 



Sen måste jag bara tillägga att badkrukan tog sitt premiärdopp igår!! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback