Long time, no see....

2011-01-22 @ 12:08:23
Jag har inte varit in och skrivit här sen i mitten på november... Men det har varit sjuuuukt mkt den sista tiden!!
Men idag känner jag att det är dax igen... Sitter i soffan under fleecefilten och tittar på Vinterstudion!

Jag slutade som sagt var på Länsförsäkringar den 12 november... Åh ledigheten på tre veckor började bra!! Dock varade inte det braiga speciellt länge!!!

För bara några dagar efter så hände detta:



Japp, det började brinna i butiken precis under mig! Det var verkligen bland det hemskaste jag har varit med om!
Jag satt i soffan med datorn i knät och så känner jag hur det började lukta bränd plast! Jag trodde först att det var datorn som började bli överhettad och började lukta på den, men nä, kunde inte känna att det kom nåt fr den. Sen gick jag fram till tvn och började lukta, men inte där heller.. sen gick jag ut mot dörren... åh ser att det kommer lite rök ifrån den, åh när jag öppnar dörren så är det lite rök i trappuppgången, ringer på hos grannen o hon säger att det brinner i butiken under mig! Hjälp... Så jag går in i lghten igen o tar fram kattburen o försöker få tag i katterna för att få med mig dem ut! Men det var totalt omöjligt att få tag i dem... :( De blev jätte oroliga och bara sprang runt i lghten som galningar! Åh efter kanske två mintuer så kände jag att jag måste verkligen ta mig ut... men röken bara välde in genom mitt brevinkastet, det är verkligen världens sämsta dörrar! Så innan jag gick ut så tejpade jag för en plastpåse för brevinkastet, för annars skulle jag inte haft hjärta att lämna missarna kvar i lghten! :(
När jag väl öppnar dörren igen! Kanske 3 min efter första gången jag öppnade dörren! Åh hela trapphuset är helt rökfyllt!!! När jag sprang ner så såg jag inte ens trappstegen pga att det var så tjock rök! Åh det var verkligen jätte hemsk luft... riktig sån där plaströk!


Väl ute så inser jag hur illa det är!! Röken bara väller ut ur butiken... Jag insåg inte hur illa det var förns jag kom ut! Åh shit vad dåligt samvete jag fick för mina missar som var kvar i lghten! :( Det såg verkligen ut som om det skulle kunna sprida sig uppåt... åh röken bara välde rakt upp i min lght!

Men efter ca 4-5 timmar lyckades de (brandmännen) få bukt med branden så pass att vi fick gå upp i lghten! Åh missarna klarade sig!! Som tur är!!! :) Åh fick åka hem till pappa o sova!

Själv blev jag "hemlös" i hela 23 dagar!! :( Bodde verkligen i en kappsäck! Jag sov hos pappa, Annica och Malin! Tack för att ni alla ställde upp! :)
Lägenheten klarade sig efter mycket om o men ialf... Det tog som sagt ett bra tag innan jag kunde flytta hem igen!



Det har ju även hänt roliga saker! :)
Mitt i all denna skit med lghten, så hade jag ju bokat en hästresa till Portugal!! ÅH det var verkligen sååå skönt att komma bort mitt i allt...



Det var på en vingård utanför Porto som vi, jag och Sara Ståhl åkte! Heeeeeelt uuunderbart!! :)



Som ni ser så var naturen runt omkring helt super fin...
Maten var oxå helt gudomlig! Vi fick 4-rätters både till lunch och middag! Åh sen deras hemmagjort vin till detta!!
Mellan ridpassen så satt vi o värmde oss framför elden!



Åh där satt vi oftast och myste tillsammans med dessa två super söta jack russel hundarna! :)

Hästarna var verkligen super fina!! ÅH jag fick tom prova på att göra passage, och lyckades göra det flera ggr själv tom! :) Riktigt lärorikt!!



Detta var resans favorit!! :) Lusitanos hingsten Ventoroso!
Han var dock världens största fegis.. :P Men underbar! Han var dock inte riktigt lika utbildad som de andra pga att han var unghäst fortfarande. Han hade dessutom bara varit på gården i ett halvår o gick bara en lektion per dag o jag red honom hela veckan! :) Det var även tränaren Denis favorit! Så när jag red Ventoroso så var det i stortsett bara jag som fick uppmärksamhet o den andra i gruppen fick nästan rida för sig själv... :P ÅH när man gjorde nåt bra så fick man höra "Yes Malin, yeeees!!" Haha.. måste upplevas för att förstås!! ;)

Tyvärr var inte hopphästarna alls i min smak... De rider inte sina hästar som vi gör här hemma i sverige.. Utan hästarna i Portugal gick helt med huvudet i vädret, vilket gjorde det jätte svårt att samla dem mm...
Men de kunde hoppa, men man kände sig som en nybörjare!



Så det var det enda jag var besviken på under hela resan! Men däremot så fick vi ju värsta dressyrträningen!! Åh det var ju oxå väldigt välbehövligt!! :) Så jag är sjuuuukt nöjd!! Det var precis vad ajg behövde efter en tung höst på LF och sen branden hemma!!
Har blivit riiiiktigt bortskämd!! Maten stod på bordet... åh jag har bara klappat o ridit hästar! När man kom ner till stallet så stod hästarna färdigsadlade, så de ledde fram dem och sen fick man en pall för att hoppa upp. När man ridit klart tog de hästen så snart man hade hoppat av!! Riktigt lyxigt! :D

För att se fler bilder kan ni gå in på denna länk:
http://www.pixbox.se/alb_show_id1215059_page0.html

Åh är ni sugna på att göra samma resa kan ni ser mer info på denna sida:
http://www.hastsportresor.se/land/portugal_porto.asp

Helt klart värt varenda krona!!!! :D



Sen har jag ju börjat på mitt nya jobb!! :) Åh det känns helt super!! Jag har fått sååå mkt positiv feedback från kunder och jag känner verkligen att jag har folk runt omkring mig som tror på det jag gör!
Det känns underbart!!
För som sagt var, sista tiden på LF var inte den bästa... Åh nu börjar jag återfå självförtroendet och nu är det bara hur kul som helst att gå till jobbet! Precis som det ska vara!! :D

Men sen är det ju inte bara en dans på rosor!! Det är ju grymt jobbigt oxå... hur mkt kundbesök som helst! Lite tråkigt att äta lunch i köping.. men det är ju bara fram till hösten, sen är jag tillbaka i vås igen! :)

Målet nu är att bevisa vad jag går för, åh det har ju börjat över förväntan!! Hehe.. ;)



Åh sen måste det ju bli lite mer hästprat... denna gång vad som hänt på hemmaplan!

Den 3-4 jan åkte jag & Bellton till Strömsholm för att träna för Jens Fredricson!! :D Det har alltid varit lite av en dröm att träna för honom! Han är verklgien suuuper duktig!! Dock hann jag inte hoppa Bellton så mkt innan så han var ju tooook laddad!! ÅH på första lektionen som var markarbete med småhinder så blev han jätte stressad o het! :( Så efter bara 20 min så frågade Jens om han fick hoppa upp o prova! Självklart!!! :D
Åh Bellton fortsatte att krångla, hoppa på stället, frysa fast, dumma sig o göra luftsprång... Åh inte ens Jens fick igenom det efter ca 25 min ridning... Så jag fick hoppa upp igen! Åh det gick väl bättre i slutet, men vi red totalt nästan 2½ timme...

Nästa dag var det banhoppning på schemat! Åh jag tog ut Bellton o skrittade honom i en timme innan lektionen började, pga att de stod i ett utestall o han frysit under natten o samt att han säkerligen hade lite träningsvärk sen masstodont passet dagen innan..
Åh då visade Bellton sitt rätta jag och hoppade jätte fint! :)

Så Jens sista ord var att Bellton är en vädigt udda och speciell häst men att han gillade honom samtidigt skarpt!! :)



Sen har jag även tränat för John Hickey, och han förstod sig oxå på Bellton! :) Han var riktigt bra o träna för, fokuserade på det positiva! Så att jag har ytterligare fyra träningar med honom inplanerade!




Japp, det var en lite sammanfattning om vad som hänt under tiden.. så klart har det hänt sååå mkt mer! Men det orkar jag inte skriva om här.. Får väl se om jag kanske orkar att bli lite bättre på att skriva här!! Ska försöka... :)

Nu ska jag ta o åka ut till stallet... Anja åkte just ut... så nu känns det som jag inte behöver titta på vinterstudion nå mer...

Kram till er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback